⚡ Ford Lightning Forum ⚡ banner

Wat zit er in het Max Tow Package van de Lightning?

51K views 56 replies 18 participants last post by  ChasingCoral  
#1 ·
Jasen Turnbull, F150 Lightning Product & Consumer Marketing Manager, vertelt Out of Spec Motoring wat er in het Max Tow Package zit.
 
#3 ·
Het duidelijke antwoord hier: het maximale trekhaakpakket verdubbelt de koeling in de motoren en de batterij.
Het belang hiervan kan niet genoeg benadrukt worden, zelfs als je niet van plan bent te slepen! Snel opladen creëert warmte, en thermische knelpunten zijn een groot probleem in prestaties en oplaadsnelheden. Het is een probleem dat nog niet volledig is opgelost in de Mach E, en zelfs de stevige thermische managementsystemen van Tesla kunnen overbelast raken en een vertraging van het opladen veroorzaken. Dubbele koeling? JA GRAAG!!
 
#5 ·
Ik kijk ernaar uit om de mijne deze zomer te krijgen, zodat ik haar de sleepuitdaging kan laten doorstaan. Het wordt een repetitieve route in verschillende fasen van zomer en herfst. Ik hoop nuttige gegevens te verzamelen en de beperkingen van mijn bereik te leren kennen en sapstops op optimale tijden te plannen.
 
#6 ·
Hier ook - ik heb twee jongens op hogescholen in het verre noorden van Georgia (Young Harris College) en het verre noorden van Alabama (University of Alabama in Huntsville) waar we graag meerdere keren per jaar op bezoek gaan, vanuit west-centraal Georgia - elk ongeveer 300 mijl verderop, en door de bergen tussen de twee, nog eens 200+ mijl. Georgia heeft een uitbreidend GeorgiaPower&Chargpoint DC Fast Charger-netwerk in een aantal geweldige gebieden op onze routes - zoals Columbus, GA bij Burger King, Lagrange, GA bij ChicFilA, Emerson, GA bij ChicFilA, Ellijay, GA bij hun Kamer van Koophandel (in de buurt van WaffleHouse en BurgerKing), enz. ElectrifyAmerica heeft een uitbreidend netwerk met een rij pompen in Kennesaw, GA, een station bij Walmart in Oxford, AL, en verschillende in Ooltewah, TN (Chattanooga-gebied) tussen de twee jongens.

We zullen onze 2.500 lb Casita 17' Liberty Deluxe enkelassige glasvezel camper slepen, dus we zullen onderweg een aantal echt goede 'real world' sleepervaringen opdoen, en met het Tow Technology-pakket en het Max Towing-pakket. Ik ben niet van plan om te wachten tot ik 0 batterijvermogen heb om een DC Fast Charger te gebruiken, maar we zullen ook 's nachts langzaam kunnen opladen met Level 2 op de camping en op de eigen camperplaats van elke jongen, aangezien ze allebei 'off campus' wonen in hun eigen camper op een perceel van 1 hectare in woonwijken. Zoet. Met de Pro Power Onboard hebben we ook weinig behoefte aan 'elektriciteit' waar we ook stoppen. Vanuit het bezit en reizen in een grote diesel pusher camper over 6 jaar en 110.000 mijl door het land, Canada en zelfs Alaska, zal 'gemakkelijk te gebruiken' elektrische stroom voor de camper het reizen een fluitje van een cent maken.

Onze 'rondreis' voor de reis zou bijna 1.000 mijl moeten bedragen, inclusief de prachtige BlackRockMountain state park camping in MountainCity, GA, het hoogste staatspark in de staat. We kunnen zelfs de Cloudland Canyon state park camping in RisingFawn, GA, met bijna dezelfde hoogte, of zelfs de CherokeeRock Village camping, Leesburg, AL, bezoeken. Deze zullen de truck en zijn trekkracht 'testen', aangezien ze allemaal zeer steile ingangen naar en in de parken hebben. Er zal ook een goede mix zijn van snelwegen en wegen met normale snelheid onderweg. We kunnen ook overnachten op de AmicalolaFalls state park camping, waar een beruchte rit van 2 mijl over de weg met een helling van 25% is....geen zorgen!
 
#7 ·
hier ook - ik heb twee jongens op hogescholen in het verre noorden van Georgia (Young Harris College) en het verre noorden van Alabama (University of Alabama in Huntsville) waar we graag meerdere keren per jaar op bezoek gaan, vanuit west-centraal Georgia - elk ongeveer 300 mijl verderop, en door de bergen tussen de twee, nog eens 200+ mijl.
Georgia heeft een uitbreidend GeorgiaPower&Chargpoint DC Fast Charger-netwerk in een aantal geweldige gebieden op onze routes - zoals Columbus, GA bij Burger King, Lagrange, GA bij ChicFilA, Emerson, GA bij ChicFilA, Ellijay, GA bij hun Kamer van Koophandel (in de buurt van WaffleHouse en BurgerKing), enz.
ElectrifyAmerica heeft een uitbreidend netwerk met een rij pompen in Kennesaw, GA, een station bij Walmart in Oxford, AL, en verschillende in Ooltewah, TN (Chattanooga-gebied) tussen de twee jongens.

We zullen onze 2.500 lb Casita 17' Liberty Deluxe single-axle fiberglass camper slepen, dus we zullen onderweg een aantal echt goede 'real world' sleepervaringen opdoen, en met het Tow Technology-pakket en het Max Towing-pakket. Ik ben niet van plan om te wachten tot ik 0 batterijvermogen heb om een DC Fast Charger te gebruiken, maar we zullen ook 's nachts langzaam kunnen opladen met Level 2 op de camping en op de eigen camperplaats van elke jongen, aangezien ze allebei 'off campus' wonen in hun eigen Camper op een privéterrein van 1 acre, in woonwijken. Zoet. Met de Pro Power Onboard hebben we ook weinig behoefte aan 'elektriciteit' waar we ook stoppen. Van het bezitten en reizen in een grote diesel pusher camper over 6 jaar en 110.000 mijl door het hele land, Canada en zelfs Alaska, zal 'gemakkelijk te gebruiken' elektrische stroom voor de camper het reizen een fluitje van een cent maken.

Onze 'rondreis' voor de reis zou bijna 1.000 mijl moeten bedragen, inclusief de prachtige BlackRockMountain state park camping, in MountainCity, GA, het hoogste staatspark in de staat. We kunnen zelfs Cloudland Canyon state park camping in RisingFawn, GA, met bijna dezelfde hoogte, of zelfs CherokeeRock Village camping, Leesburg, AL, bezoeken. Deze zullen de truck en zijn trekkracht 'testen', aangezien ze allemaal zeer steile ingangen naar en in de parken hebben. Er zal ook een goede mix zijn van snelwegen en wegen met normale snelheid. We kunnen ook overnachten op de camping van AmicalolaFalls state park, waar een beruchte rit van 2 mijl over de weg met een helling van 25% is....geen zorgen!
We hebben een NoBoundaries 19.8. Het is een aanhanger van 3800 pond en we zijn van plan om hem mee te nemen op veel regionale trips en door het land zodra de Lightning arriveert.
 
#10 ·
Ik zal een testrit maken met mijn 2.500 pond wegende camper wanneer de vrachtwagen arriveert - 100 mijl, 95% op 65 mph snelwegen, om een relatieve 'meting' te krijgen van het batterijgebruik tijdens het slepen en hoe dit van invloed zal zijn op langeafstandsritten... voordat we de echte reis plannen. We zullen zien hoe de boordweegschalen en de 'reis'-planner die in de vrachtwagen is ingebouwd, feedback zullen geven met betrekking tot de werkelijke kilometers en het kWh-verbruik. Dit is een relatief 'vlakke' 100 mijl, maar er zijn een paar goede hellingen en heuvels langs de weg.
 
#13 · (Edited)
Eerlijk gezegd, gewoon mijn mening, maar reken er niet op dat het BBB-stimulans binnenkort uit het Congres komt, ze kunnen nauwelijks uit de weg om een DERDE voortdurende resolutie te passeren voor middernacht vrijdag 18/2.

Ze schoppen de bal 21 dagen tot 11/3, dan spoelen, wassen en herhalen .....

Er gaat nauwelijks iets nuttigs gebeuren in het Congres tot na 8/11/2022

En niets tot nadat het 118e Congres in januari 2023 is geïnstalleerd

--------

Begin met het maken van uw plannen om te kopen onder de huidige omstandigheden
 
#14 ·
Eerlijk gezegd, gewoon mijn mening, maar reken er niet op dat het BBB-incentive binnenkort uit het Congres komt, ze kunnen nauwelijks uit de weg om een DERDE voortdurende resolutie aan te nemen voor middernacht vrijdag 18/2.

Ze schoppen de bal 21 dagen tot 11/3, dan spoelen, wassen en herhalen .....

Er gaat nauwelijks iets nuttigs gebeuren in het Congres tot na 8/11/2022

En substantieel productie nadat het 118e Congres in januari 2023 is geïnstalleerd

--------

Begin met het maken van uw plannen om te kopen onder de huidige omstandigheden
Mijn aankoop plannen zijn gebaseerd op de $7500 belastingvermindering die nu bestaat.
 
#21 ·
Heeft iemand nog aanvullende informatie gevonden over de extra koelmogelijkheden die je krijgt met het max. trekgewicht-pakket? Ik ben niet van plan veel te slepen met mijn Lightning, maar ik bekijk de voor- en nadelen van het toevoegen van het pakket aan mijn bestaande bestelling.
 
#22 ·
Is er iemand die aanvullende informatie heeft gevonden over de extra koelmogelijkheden die je krijgt met het max. trekgewicht-pakket? Ik ben niet van plan om veel te slepen met mijn Lightning, maar ik bekijk de voor- en nadelen van het toevoegen van het pakket aan mijn bestaande bestelling.
Ik heb de klantenservice van Ford gebeld en ze leken te denken dat het pakket de actieradius zou verminderen.
 
#24 ·
Ik heb mijn bestelling gisteren geplaatst met de Max Tow en toen mijn dealer me vanmorgen belde om mijn bestelling te bevestigen, bespraken we de functie en nu overweeg ik om deze te verwijderen. De dealer vertelde me dat de Max Tow niet "ingeschakeld" zou worden, tenzij er iets werd gesleept. Ik had de indruk dat het meer als een regelaar fungeerde en zou ingrijpen wanneer de motoren of de batterij gekoeld moesten worden; ze zegt dat dat niet het geval is. Maar weet mijn dealer echt hoe het werkt? Ik kan geen solide gegevens vinden over hoe of wanneer het precies werkt. En totdat we enkele leveringen zien en echte feedback horen, denk ik dat het nog steeds een mysterie is.

Ik zal niet veel meer dan 5000 lbs slepen en het zal vrij zeldzaam zijn. Dus tenzij het meer als een temperatuurregelaar fungeert, kan ik het uit mijn bestelling verwijderen.

Heeft iemand hier solide gegevens over?
 
#25 ·
Ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst met de Max Tow en toen mijn dealer me vanmorgen belde om mijn bestelling te bevestigen, hebben we de functie besproken en nu overweeg ik om deze te verwijderen. De dealer vertelde me dat de Max Tow niet "ingeschakeld" zou worden, tenzij er iets werd gesleept. Ik had de indruk dat het meer als een regelaar fungeerde en zou ingrijpen wanneer de motoren of de batterij koeling nodig hadden; ze zegt dat dat niet het geval is. Maar weet mijn dealer echt hoe het werkt? Ik kan geen solide gegevens vinden over hoe of wanneer het precies werkt. En totdat we een aantal leveringen zien en echte feedback horen, denk ik dat het nog steeds een mysterie is.

Ik zal niet veel meer dan 5000 lbs slepen en het zal vrij zeldzaam zijn. Dus tenzij het meer als een temperatuurregelaar fungeert, kan ik het uit mijn bestelling verwijderen.

Weet iemand hier solide gegevens over?
BK1, dit is hier voor iedereen een GROTE onbekende geweest. Ik heb de dealer geprobeerd het aan mijn bestelling toe te voegen nadat ik mijn initiële configuratie had gebouwd. Ik vraag me nog steeds af of het voor mij verspilling was, aangezien ik niet vaak zal slepen. Ik denk dat het de wederverkoopwaarde een beetje kan helpen.
 
#26 ·
Omdat het 'extra koeling' is, denk ik niet dat het iets te maken heeft met het feit of je sleept of niet, het is er gewoon om MEER koeling te bieden dan anders het geval zou zijn... De batterij die HEET wordt tijdens het slepen is de reden, maar als je niet sleept, doet hij nog steeds dezelfde 'koeling', ongeacht... Je vrachtwagen is niet anders gebouwd, ongeacht de batterijgrootte of het uitrustingsniveau, ze zijn allemaal precies hetzelfde - dit 'maximaal sleep-pakket' voor extra koeling is het enige verschil. De vrachtwagen weet of geeft er niet om hoeveel je sleept, alleen de batterij doet dat.
 
#33 ·
Verandert de maximale trekgewicht de GVWR? Ik weet dat ER max trekgewicht 8550 is. Wat zijn de GVWR van de ER regular band, de SR max trekgewicht en regular?
8400# en voor ons kopers uit Massachusetts is dit de spil en niet in aanmerking komen voor de Mor-EV-Trucks credit van NOG eens $7500, als iemand die dit leest in Mass zit, KRIJG MAX TREKGEWICHT of verlies de credit!!!!
 
#30 ·
Een goede analogie van wat Ford met de extra koeling heeft gedaan, is het equivalent van het plaatsen van een grotere radiator in een ICE. Nee, je zet de grotere radiator niet zomaar 'uit' als je de extra koeling niet gebruikt. Vertrouw niet op het woord van je dealer hiervoor of voor veel andere dingen LOL.
 
#35 ·
Een goede analogie van wat Ford met de extra koeling heeft gedaan, is het equivalent van het plaatsen van een grotere radiator in een ICE. Nee, je "zet" de grotere radiator niet zomaar "uit" als je de extra koeling niet gebruikt. Vertrouw niet op het woord van uw dealer hierover of over iets anders LOL.
Eigenlijk "schakelen" radiatoren zich als het ware "uit", met een thermostaat. Het koelen van de batterij is niet altijd goed en daarom is Tesla begonnen met het gebruik van warmtepompen om de batterij te verwarmen om het bereik bij koudere temperaturen en koude starts te optimaliseren. En aangezien er geen thermostaat is om de koeling te activeren, moet er iets zijn dat de extra koeling regelt wanneer deze onnodig en inefficiënt is (bijv. koude starts, koude temperaturen, langzame/lage vraag). Zoals iemand anders al zei, is dit waarschijnlijk wanneer de sleepmodus is geactiveerd... vergelijkbaar met hoe Tesla bepaalde functies activeert wanneer hun sleepmodus is ingeschakeld. Ik zal verrast zijn als de extra koeling "altijd aan" staat, maar het is een eerlijk punt over het niet vertrouwen van het woord van mijn dealer over hoe het werkt.

Zelfs bij de release, als wat ze je vertellen waar is en de koeling alleen wordt ingeschakeld tijdens het slepen, maar feedback van de vrachtwagens zegt dat de batterij warmer wordt dan ze hadden verwacht bij dagelijkse belastingen, kunnen ze de software over the air updaten die het bestuurt en het fulltime laten werken indien nodig om te helpen met koeling.
GDN, bedankt dat je me hebt geholpen een beslissing te nemen. Het feit dat Ford heeft bevestigd dat ze Over The Air software-updates zullen doen, is precies de reden om erop te vertrouwen dat ze het goed zullen doen. De mechanica en software zijn er... pas het aan. 👍🏻

Ik kijk ernaar uit om het mysterie opgelost te zien!
 
#32 ·
Ik heb geen concrete info, maar ben het eens met de andere antwoorden. Ik gok dat je dealer geen idee heeft hoe het echt werkt en hoe het op dit moment wordt gebruikt. De meeste dealers lieten zien dat ze niet eens wisten hoe ze online bestellingen moesten accepteren.

Maar - het belangrijkste waar je voor moet zorgen in een EV is de batterij. Als Ford gelooft dat intensief gebruik extra koeling vereist en ze hebben een optie gegeven om daarbij te helpen - dan neem ik die elke keer.

Zelfs bij de release, als wat ze je vertellen waar is en de koeling alleen wordt ingeschakeld tijdens het slepen, maar feedback van de trucks zegt dat de batterij warmer wordt dan ze hadden verwacht bij dagelijkse belastingen, kunnen ze de software over the air updaten die het bestuurt en het fulltime laten werken als dat nodig is om te helpen met koeling.

Ik koop het niet zonder, ook al zou ik het nooit nodig kunnen hebben. We weten het gewoon niet vandaag.
 
  • Like
Reactions: 208 and BK1
#37 ·
Nee, er verandert niets aan de ophanging - het is ALLEEN de extra koeling voor de batterij, verder niets.
 
  • Like
Reactions: taxmanhog and 208
#39 ·
EV's zijn anders dan 'gewone' ICE (motor) voertuigen, aangezien de aandrijflijn van de motor niet alleen de extra belastingen bij het slepen moet aankunnen, maar ook de ophanging en gerelateerde onderdelen van de vrachtwagen moeten worden opgewaardeerd, in de meeste situaties... met EV's, tenminste DEZE Lightning F150, zijn het frame, de carrosserie en de vrachtwagen als geheel 100% precies HETZELFDE, ongeacht welk uitrustingsniveau - Pro, XLT, Lariat of Platinum. Ze zijn allemaal AL KLAAR in staat om tot 10.000 lbs te slepen.... het accupakket is echter het verschil.

Bij het toevoegen van het 'Max Tow'-pakket verandert u echter NIETS aan de vrachtwagen zelf, u VERHOOGT alleen de KOELING van het enorme accupakket vanwege de verhoogde WARMTE die ontstaat wanneer het extra trekgewicht wordt toegevoegd aan de mix. Nu, de ER-accu is groter en kan daarom op zichzelf meer slepen, maar de extra koeling die wordt geleverd met het Max Towing-pakket maakt het mogelijk om 7.700 lbs te slepen voor de SR-accu, of tot 10.000 voor het ER-accupakket. De 'grootte' van de accu is het ENIGE verschil tussen de twee. De vrachtwagen zelf is PRECIES hetzelfde.
 
#42 ·
Nee, het is ingebouwd in het accupakket in de fabriek, extra koeler en extra koelleidingen rond het accupakket en in de accubehuizing.
 
#44 ·
Feedback aan Ford: Waarom hebben ze de aanhangerremcontroller in het Towing Tech-pakket gestopt? Het is het enige dat ik in dat pakket nodig heb en betalen voor alle andere dingen is een verspilling van mijn geld aan gadgets die iemand met ervaring met aanhangers waarschijnlijk nooit zal gebruiken. Op de Work Pro voegt het bijna $2000 toe om een ingebouwde remcontroller te krijgen. Het enige technische dat ik nuttig vind met aanhangers is een simpele achteruitrijcamera die de trekhaak kan zien bij het aankoppelen. De aanhangerremcontroller moet worden gebundeld met Max Tow, aangezien alleen aanhangers van meer dan 5000 lbs over het algemeen elektrische remmen hebben.
 
#48 ·
Dit lijken de twee 'chillers' te zijn voor het Max Towing-pakket onder mijn achterste bedgedeelte, direct boven de voor- en achterkant van de motor... 120v-leidingen komen binnen, vloeistofslangen komen in/uit... vloeistofslangen die naar de voorkant van het accupakket lopen...
 
  • Like
Reactions: R.I.P. and btreece
#50 ·
Ik kijk ernaar uit om Munro al deze onderdelen te zien uitleggen terwijl ze hun nieuwe Lightning uit elkaar halen.


Ik dacht dat dat misschien de 400 volt variabele frequentie-omvormers waren???
Tijdens de rondleiding leggen ze uit dat dit de omvormers/motorcontrollers zijn (wat logisch is). Waarschijnlijk hebben die elektronica ook koelvloeistof nodig. De recensenten betreurden dat het feit dat de omvormers niet in de motoren zijn geïntegreerd, meer leidingen voor die afzonderlijke componenten vereist, evenals extra bedrading. De extra slangen, fittingen, bedrading en connectoren verhogen allemaal de kosten en het gewicht.
 
#51 ·
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, het is moeilijk om het zeker te weten, maar de nogal grote vloeistofslangen die erin/eruit gaan, deden me meer denken aan koelers/chillers, maar ja, omvormers hebben misschien ook dezelfde koeling nodig... Ik geloof echter dat de omvormer direct bovenop de motor is gemonteerd - deze twee modules zijn voor en achter de motor gemonteerd en op geen enkele manier daaraan bevestigd.
 
#52 ·
Hier zijn foto's van de INVERTER, met hoogvermogen bedradingsaansluitingen, die direct bovenop de MOTOR zit en gemonteerd is, tussen de twee modules die eruitzien als de CHILLERS...

Image


Image



Image


Image
 
#53 ·
en hier zijn de beste foto's die ik kan krijgen van wat er op de bovenkant van de VOORSTE motor is gemonteerd... het kan de 'kleinere' 2,4 kW omvormer zijn... het is vrij moeilijk om iets te zien onder de frunk en met de voorste wielkasten in de weg... vooral aan de passagierskant, waar waarschijnlijk de 120v bedrading uitkomt...
 
#54 ·
Ik heb eindelijk een LABEL aan de achterkant van de 'Inverter' gevonden... waarvan ik denk dat het de kenmerkende handtekening van 'High Voltage' is...