Jasen Turnbull, F150 Lightning Product & Consumer Marketing Manager, vertelt Out of Spec Motoring wat er in het Max Tow Package zit.
Het belang hiervan kan niet genoeg benadrukt worden, zelfs als je niet van plan bent te slepen! Snel opladen creëert warmte, en thermische knelpunten zijn een groot probleem in prestaties en oplaadsnelheden. Het is een probleem dat nog niet volledig is opgelost in de Mach E, en zelfs de stevige thermische managementsystemen van Tesla kunnen overbelast raken en een vertraging van het opladen veroorzaken. Dubbele koeling? JA GRAAG!!Het duidelijke antwoord hier: het maximale trekhaakpakket verdubbelt de koeling in de motoren en de batterij.
We hebben een NoBoundaries 19.8. Het is een aanhanger van 3800 pond en we zijn van plan om hem mee te nemen op veel regionale trips en door het land zodra de Lightning arriveert.hier ook - ik heb twee jongens op hogescholen in het verre noorden van Georgia (Young Harris College) en het verre noorden van Alabama (University of Alabama in Huntsville) waar we graag meerdere keren per jaar op bezoek gaan, vanuit west-centraal Georgia - elk ongeveer 300 mijl verderop, en door de bergen tussen de twee, nog eens 200+ mijl.
Georgia heeft een uitbreidend GeorgiaPower&Chargpoint DC Fast Charger-netwerk in een aantal geweldige gebieden op onze routes - zoals Columbus, GA bij Burger King, Lagrange, GA bij ChicFilA, Emerson, GA bij ChicFilA, Ellijay, GA bij hun Kamer van Koophandel (in de buurt van WaffleHouse en BurgerKing), enz.
ElectrifyAmerica heeft een uitbreidend netwerk met een rij pompen in Kennesaw, GA, een station bij Walmart in Oxford, AL, en verschillende in Ooltewah, TN (Chattanooga-gebied) tussen de twee jongens.
We zullen onze 2.500 lb Casita 17' Liberty Deluxe single-axle fiberglass camper slepen, dus we zullen onderweg een aantal echt goede 'real world' sleepervaringen opdoen, en met het Tow Technology-pakket en het Max Towing-pakket. Ik ben niet van plan om te wachten tot ik 0 batterijvermogen heb om een DC Fast Charger te gebruiken, maar we zullen ook 's nachts langzaam kunnen opladen met Level 2 op de camping en op de eigen camperplaats van elke jongen, aangezien ze allebei 'off campus' wonen in hun eigen Camper op een privéterrein van 1 acre, in woonwijken. Zoet. Met de Pro Power Onboard hebben we ook weinig behoefte aan 'elektriciteit' waar we ook stoppen. Van het bezitten en reizen in een grote diesel pusher camper over 6 jaar en 110.000 mijl door het hele land, Canada en zelfs Alaska, zal 'gemakkelijk te gebruiken' elektrische stroom voor de camper het reizen een fluitje van een cent maken.
Onze 'rondreis' voor de reis zou bijna 1.000 mijl moeten bedragen, inclusief de prachtige BlackRockMountain state park camping, in MountainCity, GA, het hoogste staatspark in de staat. We kunnen zelfs Cloudland Canyon state park camping in RisingFawn, GA, met bijna dezelfde hoogte, of zelfs CherokeeRock Village camping, Leesburg, AL, bezoeken. Deze zullen de truck en zijn trekkracht 'testen', aangezien ze allemaal zeer steile ingangen naar en in de parken hebben. Er zal ook een goede mix zijn van snelwegen en wegen met normale snelheid. We kunnen ook overnachten op de camping van AmicalolaFalls state park, waar een beruchte rit van 2 mijl over de weg met een helling van 25% is....geen zorgen!
Mijn aankoop plannen zijn gebaseerd op de $7500 belastingvermindering die nu bestaat.Eerlijk gezegd, gewoon mijn mening, maar reken er niet op dat het BBB-incentive binnenkort uit het Congres komt, ze kunnen nauwelijks uit de weg om een DERDE voortdurende resolutie aan te nemen voor middernacht vrijdag 18/2.
Ze schoppen de bal 21 dagen tot 11/3, dan spoelen, wassen en herhalen .....
Er gaat nauwelijks iets nuttigs gebeuren in het Congres tot na 8/11/2022
En substantieel productie nadat het 118e Congres in januari 2023 is geïnstalleerd
--------
Begin met het maken van uw plannen om te kopen onder de huidige omstandigheden
Ik heb de klantenservice van Ford gebeld en ze leken te denken dat het pakket de actieradius zou verminderen.Is er iemand die aanvullende informatie heeft gevonden over de extra koelmogelijkheden die je krijgt met het max. trekgewicht-pakket? Ik ben niet van plan om veel te slepen met mijn Lightning, maar ik bekijk de voor- en nadelen van het toevoegen van het pakket aan mijn bestaande bestelling.
BK1, dit is hier voor iedereen een GROTE onbekende geweest. Ik heb de dealer geprobeerd het aan mijn bestelling toe te voegen nadat ik mijn initiële configuratie had gebouwd. Ik vraag me nog steeds af of het voor mij verspilling was, aangezien ik niet vaak zal slepen. Ik denk dat het de wederverkoopwaarde een beetje kan helpen.Ik heb gisteren mijn bestelling geplaatst met de Max Tow en toen mijn dealer me vanmorgen belde om mijn bestelling te bevestigen, hebben we de functie besproken en nu overweeg ik om deze te verwijderen. De dealer vertelde me dat de Max Tow niet "ingeschakeld" zou worden, tenzij er iets werd gesleept. Ik had de indruk dat het meer als een regelaar fungeerde en zou ingrijpen wanneer de motoren of de batterij koeling nodig hadden; ze zegt dat dat niet het geval is. Maar weet mijn dealer echt hoe het werkt? Ik kan geen solide gegevens vinden over hoe of wanneer het precies werkt. En totdat we een aantal leveringen zien en echte feedback horen, denk ik dat het nog steeds een mysterie is.
Ik zal niet veel meer dan 5000 lbs slepen en het zal vrij zeldzaam zijn. Dus tenzij het meer als een temperatuurregelaar fungeert, kan ik het uit mijn bestelling verwijderen.
Weet iemand hier solide gegevens over?
8400# en voor ons kopers uit Massachusetts is dit de spil en niet in aanmerking komen voor de Mor-EV-Trucks credit van NOG eens $7500, als iemand die dit leest in Mass zit, KRIJG MAX TREKGEWICHT of verlies de credit!!!!Verandert de maximale trekgewicht de GVWR? Ik weet dat ER max trekgewicht 8550 is. Wat zijn de GVWR van de ER regular band, de SR max trekgewicht en regular?
Eigenlijk "schakelen" radiatoren zich als het ware "uit", met een thermostaat. Het koelen van de batterij is niet altijd goed en daarom is Tesla begonnen met het gebruik van warmtepompen om de batterij te verwarmen om het bereik bij koudere temperaturen en koude starts te optimaliseren. En aangezien er geen thermostaat is om de koeling te activeren, moet er iets zijn dat de extra koeling regelt wanneer deze onnodig en inefficiënt is (bijv. koude starts, koude temperaturen, langzame/lage vraag). Zoals iemand anders al zei, is dit waarschijnlijk wanneer de sleepmodus is geactiveerd... vergelijkbaar met hoe Tesla bepaalde functies activeert wanneer hun sleepmodus is ingeschakeld. Ik zal verrast zijn als de extra koeling "altijd aan" staat, maar het is een eerlijk punt over het niet vertrouwen van het woord van mijn dealer over hoe het werkt.Een goede analogie van wat Ford met de extra koeling heeft gedaan, is het equivalent van het plaatsen van een grotere radiator in een ICE. Nee, je "zet" de grotere radiator niet zomaar "uit" als je de extra koeling niet gebruikt. Vertrouw niet op het woord van uw dealer hierover of over iets anders LOL.
GDN, bedankt dat je me hebt geholpen een beslissing te nemen. Het feit dat Ford heeft bevestigd dat ze Over The Air software-updates zullen doen, is precies de reden om erop te vertrouwen dat ze het goed zullen doen. De mechanica en software zijn er... pas het aan. 👍🏻Zelfs bij de release, als wat ze je vertellen waar is en de koeling alleen wordt ingeschakeld tijdens het slepen, maar feedback van de vrachtwagens zegt dat de batterij warmer wordt dan ze hadden verwacht bij dagelijkse belastingen, kunnen ze de software over the air updaten die het bestuurt en het fulltime laten werken indien nodig om te helpen met koeling.
Interessant. Welnu, het was grappig om te denken dat de dealer me ervan overtuigde om de max. trekhaak niet te nemen vanwege de ruwere rit, maar als ingenieur klinkt dat wel nuttig.nee, er verandert niets aan de ophanging - het is ALLEEN de extra koeling voor de batterij, verder niets.
Alleen fabriek.Weet iemand of het Max Tow-pakket door de dealer kan worden toegevoegd? Of is het een fabrieksoptie?
Dat is het basis aanhangertechnologiepakket.Dus de aanhangerremregelaar maakt geen deel uit van het Max Tow-pakket? Hoe zorg ik ervoor dat deze op een Lightning zit?
Tijdens de rondleiding leggen ze uit dat dit de omvormers/motorcontrollers zijn (wat logisch is). Waarschijnlijk hebben die elektronica ook koelvloeistof nodig. De recensenten betreurden dat het feit dat de omvormers niet in de motoren zijn geïntegreerd, meer leidingen voor die afzonderlijke componenten vereist, evenals extra bedrading. De extra slangen, fittingen, bedrading en connectoren verhogen allemaal de kosten en het gewicht.Ik kijk ernaar uit om Munro al deze onderdelen te zien uitleggen terwijl ze hun nieuwe Lightning uit elkaar halen.
Ik dacht dat dat misschien de 400 volt variabele frequentie-omvormers waren???