⚡ Ford Lightning Forum ⚡ banner

Czy wartość wymiany Lightning z 2023 roku jest aż tak zła?

7.1K views 61 replies 29 participants last post by  Lightspeed  
#1 ·
Image
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT z 2023 roku z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed niektórymi „dodatkami” dealera wynosiła 71 990 $.Właśnie otrzymałem „wartość bazową” od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 $!!!!Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!Mam około 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.Czy jest ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?Dzięki
 
#2 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT z 2023 roku z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed niektórymi "dodatkami" dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem "wartość bazową" od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi obecnie 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Mam ponad 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest tu ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
 
#4 ·
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT 2023 z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed kilkoma dodatkami dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem „wartość bazową” od CARFAX, stwierdzającą, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Jestem po 60-tce i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
Tak - CARFAX jest dokładny - ponieważ zapłaciłeś wysoką cenę za „nowy” model 2023, który miał 18 miesięcy i nie miał tytułu własności - a następnie dodałeś mnóstwo mil - plus trend w przypadku pojazdów elektrycznych wydaje się być bardziej stromy niż w przypadku pojazdów spalinowych.

Gdybyś poczekał kilka miesięcy na model 2025 Flash za około 62 tys. dolarów - wartość rezydualna 50 tys. dolarów+.

Na początku tego roku dołączony (Corwin Ford - Spokane) nowy model 2024 Flash ER (wyższa wersja niż XLT) kosztował 54 085 dolarów - jako wskaźnik, że zapłaciłeś wysoką cenę za model 2023 XLT ER - 72 tys. dolarów.
 

Attachments

#7 ·
Tak - CARFAX jest dokładny - ponieważ zapłaciłeś wysoką cenę za "nowy" model 2023, który miał 18 miesięcy i nie miał tytułu własności - a następnie dodałeś mnóstwo mil - plus trend z samochodami elektrycznymi wydaje się być bardziej stromy niż w przypadku pojazdów spalinowych.

Jeśli poczekałbyś kilka miesięcy na model 2025 Flash za około 62 tys. dolarów - teraz wartość rezydualna 50 tys. dolarów+.

Na początku tego roku dołączony (Corwin Ford - Spokane) nowy model 2024 Flash ER (wyższy poziom wykończenia niż XLT) kosztował 54 085 dolarów - jako wskaźnik, że zapłaciłeś wysoką cenę za model 2023 XLT ER - 72 tys. dolarów.
Zwracasz uwagę na ważną kwestię.

Nawiasem mówiąc, nie wyobrażam sobie jazdy Lightningiem, który nie ma akumulatora o zwiększonym zasięgu. Mam znajomego, który ma nowego Lightninga bez akumulatora o zwiększonym zasięgu. Jeździ sporo autostradami do miejsc poza miastem i nienawidzi tak często zatrzymywać się na stacjach ładowania.
 
#5 ·
Jestem zdezorientowany - chcesz, żeby ktoś potwierdził lub zaprzeczył wartości, którą uzyskałeś ze strony Carfax?

Mój Lariat miał naklejkę w zasadzie 80 000 $, kupiony w maju 2023 roku. Edmunds mówi 46 000+ $. Założę się, że mógłbym dostać w połowie lat 50.
 
#6 ·
Kupiłem mojego Lariata ER + Max Tow z 2023 roku za 79 tys. dolarów kanadyjskich (+podatek) (21 tys. dolarów zniżki od ceny katalogowej, bez rabatów).
Oferty na Autotrader zaczynają się od 78 tys. dolarów z trzykrotnym przebiegiem mojego licznika.
Prawdopodobnie wymienię go za kilka lat na większą ciężarówkę z akumulatorem (do holowania), do tego czasu jestem zachwycony utrzymaniem wartości.
 
#9 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT 2023 z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. MSRP przed kilkoma dodatkami dealera wynosiła 71 990 $. Właśnie otrzymałem „wartość bazową” od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 $!!!! Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone! Jestem po 60-tce i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co około 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX. Czy jest ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX? Dzięki
Czy musisz go sprzedać w tym tygodniu? Jeśli nie, to są w życiu ważniejsze rzeczy, którymi należy się martwić, niż obecna wartość odsprzedaży czegoś, czego nie planujesz sprzedać. Poza tym, jeśli cła wejdą w życie, koszty nowych pojazdów wzrosną i to na jakiś czas podniesie ceny używanych samochodów.
 
#11 ·
Nie miałem złudzeń co do odsprzedaży, wiedziałem, że będzie straszna i zobowiązałem się do zatrzymania jej tak długo, jak to możliwe.
Nic złego, ponieważ ciężarówka jest świetna.
Chciałbym zatrzymać ciężarówkę na kilka lat. Mam tylko nadzieję, że baterie wytrzymają dłużej niż 100 000 mil. Dwie baterie już uległy awarii po około 8000 milach i oczywiście musiały zostać wymienione w ramach gwarancji.
 
#13 ·
Wow, to przerażające Sandcastle, czy możesz rozwinąć jak, pomysł dlaczego, co powiedziano ci o wczesnych awariach baterii?
Myślę, że baterie wytrzymają 200 tysięcy, zobaczymy.
Ford po prostu przeprosił za awarię dwóch akumulatorów. Nie zaoferowano jednak żadnych dodatkowych wyjaśnień. Więc naciskałem i narzekałem! Przedstawiciel obsługi klienta w Fordzie był wspaniały. Zorganizowała nawet bezpłatny samochód zastępczy na 13 dni, które zajęło zainstalowanie nowych akumulatorów i utrzymywała kontakt (dzwoniła co 2 do 3 dni). Zrobiła rozeznanie i zobaczyła, że jestem lojalnym klientem Forda od wielu lat. Ku mojemu zaskoczeniu, kilka dni po tym, jak odzyskałem swoją ciężarówkę, Ford przedłużył gwarancję od zderzaka do zderzaka do 5 lat / 60 000 mil (z 3 lat / 36 000 mil) bezpłatnie! To nazywam wspaniałą obsługą klienta. Oczywiście gwarancja na akumulator nadal wynosi 8 lat / 100 000 mil.
 
#16 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT 2023 z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed kilkoma "dodatkami" dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem "wartość bazową" od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Mam około 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest tu ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
Ile mil? Mam ten sam samochód, a cena zakupu wynosiła na początku 60 tys. 10 miesięcy temu, więc bardzo zaszkodziło to wartości odsprzedaży. Planuję zatrzymać go na 10 lat, więc na razie nie stanowi to dla mnie większego problemu. Spodziewam się również odzyskać wartość z codziennego przesunięcia baterii pojazdu do baterii domowej z naszego wyjścia słonecznego i to zostało uwzględnione w moim zakupie. Sprzęt do tego jeszcze nie jest dostępny, ale Enphase ma pracować nad wydaniem w 2025 roku.
 
#17 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT z 2023 roku z przedłużoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Sugerowana cena detaliczna przed dodatkami dealera wynosiła 71 990 $. Właśnie otrzymałem „wartość bazową” od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 $!!!! Jeśli to prawda, to jest to szaleństwo! Jestem po 60-tce i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX. Czy jest ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX? Dzięki
Sądzę, że twoje informacje są niestety poprawne. Znajdujemy się na nowym, niezbadanym terytorium w zakresie wymiany samochodów elektrycznych innych niż Tesla. Być może rozsądnie będzie zatrzymać swojego Lightninga dłużej??
 
#20 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT 2023 z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Sugerowana cena detaliczna przed kilkoma dodatkami dealera wynosiła 71 990 USD.
Otrzymałem właśnie „wartość bazową” od CARFAX, stwierdzającą, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Mam około 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co około 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest tu ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
Mam ten sam model wykończenia, rok i opcje co Ty. Odwiedziłem CarMax, aby uzyskać wycenę i tak, kwota wyniosła poniżej 40 tys. USD. Ponadto dealer Forda, u którego kupiłem mojego XLT Lightning, zaoferował tę samą kwotę jako ofertę wymiany na ’25 Flash. Mój XLT ma przejechane mniej niż 10 000 mil.
dobra rzecz, że naprawdę lubię mojego Lightninga, ponieważ nie stać mnie na oddanie go w rozliczeniu.
 
#22 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT z 2023 roku z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed niektórymi "dodatkami" dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem "wartość bazową" od CARFAX, w której stwierdzono, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Mam około 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co około 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
CARFAX znacznie zaniża wartość odsprzedaży samochodów. Zleć szczegółowe czyszczenie swojego pojazdu i sprzedaj go samodzielnie za pośrednictwem Auto Trader lub podobnych usług online.
 
#25 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT 2023 z przedłużoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed kilkoma "dodatkami" dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem "wartość bazową" od CARFAX, stwierdzającą, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to cholernie szalone!
Mam około 60 lat i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest tu ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
Mam Lariata z 2023 roku z przedłużoną baterią za około 80 tys. dolarów jako nowy i zrobiłem podobne sprawdzenie na KBB. Pokazali podobną wartość odsprzedaży, około 45 tys. dolarów. Nie jestem pewien, jak wiarygodna jest ta szacunkowa wartość. Niezależnie od tego, planuję uczynić tę ciężarówkę moją i cieszyć się nią przez wiele lat. Kto wie, jeśli Ford przestanie produkować czyste ciężarówki BEV, być może wartość odsprzedaży wzrośnie po kilku latach. To świetna ciężarówka dla mnie, sportowa, cicha i użyteczna.
 
#26 ·
Kupiliśmy naszego 23 Lightning Lariat ER rok temu. Cena na naklejce wynosiła 79 000 $, dostaliśmy 20 000 $ zniżki w postaci rabatów. Dla zabawy sprawdziliśmy odsprzedaż, a kbb wskazywało na wartość wymiany 50 000 $, a dealer, od którego kupiłem, zaoferował mi 30 000 $, twierdząc, że kbb zawyża ceny ciężarówek… twierdził również, że kbb nie zna lokalnego rynku tak dobrze, jak kierownik sprzedaży… tak czy inaczej, uwielbiamy ten pickup i cieszymy się, że możemy go zatrzymać. Handel pojazdami rzadko przynosi zyski, a mój Lightning, jak się wydaje, nie będzie wyjątkiem.
 
#28 ·
Kupiliśmy naszego 23 lightning lariat ER rok temu. Cena na naklejce wynosiła 79 000 $, dostaliśmy 20 000 $ rabatu w postaci rabatów. Dla zabawy sprawdziliśmy odsprzedaż, a kbb wskazywało wartość wymiany na 50 000 $, a dealer, od którego go kupiłem, zaoferował mi 30 000 $, twierdząc, że kbb zawyża ceny ciężarówek… twierdził również, że kbb nie zna lokalnego rynku tak dobrze, jak kierownik sprzedaży… tak czy inaczej, uwielbiamy ten pickup i cieszymy się, że go zatrzymamy. Handel pojazdami rzadko przynosi zyski, a mój lightning, jak się wydaje, nie będzie wyjątkiem.
Podziel się szczegółami dotyczącymi „20 000 $ rabatu w postaci rabatów” - 7 500 $ kredytu IRS to jeden rabat/nie rabat.
 
#29 ·
Myślę, że ceny używanych samochodów elektrycznych są w tej chwili niskie ze względu na protesty Tesli i wyprzedaż Tesli przez ludzi. Jeśli cła Trumpa nie zostaną zniesione, ceny nowych pojazdów gwałtownie wzrosną, a używane pojazdy pójdą w ich ślady, tak jak to miało miejsce podczas pandemii. Nadal stracimy pieniądze, jeśli dokonamy wymiany.
Bliska przyszłość może być dobrym momentem na zakup używanej Tesli. Model Y z 2023 roku z przebiegiem poniżej 30 000 mil kosztuje poniżej 30 000 dolarów. Myślę, że mogę się skusić na cenę bliższą 20 000 dolarów i zatrzymać oba samochody elektryczne nieco dłużej. :)
 
#31 ·
View attachment 11561
Kupiłem mojego Forda F150 Lightning XLT z 2023 roku z rozszerzoną baterią i pakietem wyposażenia 312A w połowie kwietnia 2024 roku. Cena katalogowa przed dodatkami dealera wynosiła 71 990 USD.
Właśnie otrzymałem „wartość bazową” od CARFAX, stwierdzającą, że wartość mojego pojazdu wynosi teraz 34 140 USD!!!!
Jeśli to prawda, to jest to szalone!
Jestem po 60-tce i od dziesięcioleci kupuję nowy pojazd co 5-6 lat. Żaden poprzedni pojazd, który posiadałem, niezależnie od producenta i typu pojazdu, nigdy nie stracił na wartości tak bardzo i tak szybko jak mój Ford Lightning, jeśli mam wierzyć CARFAX.
Czy jest ktoś, kto może potwierdzić lub zaprzeczyć tej wartości CARFAX?
Dzięki
Dlatego właśnie bierze się w leasing samochody elektryczne, nigdy się ich nie kupuje.
 
#41 · (Edited)
Sprzedałem mojego Lariata ER z 2023 roku dealerowi w zeszłym miesiącu. Dealer, Carmax, oferta natychmiastowa KBB i oferty Carvana wynosiły od 42 000 do 43 000 dolarów. Pierwotnie kupiłem go w październiku 2022 roku za 62 000 dolarów po uwzględnieniu rabatów i ulgi podatkowej.

Ostatecznie dealer podniósł cenę do 47 000 dolarów. Został spłacony, więc dostałem od nich czek na 47 000 dolarów i podpisałem 39-miesięczną umowę leasingu na model Platinum 2024, 21 000 dolarów poniżej MSRP i zero % odsetek z 57% wartością rezydualną.

Dealer wystawił mojego Lariata z 2023 roku na swoim placu za 54 990 dolarów i sprzedał go w ciągu kilku dni. Zatem osiągnęli dobry zysk.
 
#44 ·
Sprzedałem mojego Lariata ER z 2023 roku dealerowi w zeszłym miesiącu. Oferty dealera, Carmax, KBB instant offer i Carvana wynosiły od 42 000 do 43 000 dolarów. Pierwotnie kupiłem go w październiku 2022 roku za 62 000 dolarów po uwzględnieniu rabatów i ulgi podatkowej.

Ostatecznie dealer podniósł cenę do 47 000 dolarów. Został spłacony, więc otrzymałem od nich czek na 47 000 dolarów i podpisałem 39-miesięczną umowę leasingu na Platinum 2024 za 21 000 dolarów poniżej MSRP i zero % odsetek z 57% wartością rezydualną.

Dealer wystawił mojego Lariata z 2023 roku na swoim placu za 54 990 dolarów i sprzedał go w ciągu kilku dni. Zatem osiągnęli dobry zysk.
Proszę udostępnić fakturę na: "Październik 2022 za 62 000 dolarów po uwzględnieniu rabatów i ulgi podatkowej." 88 000 dolarów - 7500 dolarów - ceny premium to to, co większość zapłaciła za '23 Lariat ER - więc 62 000 dolarów to rekord USA - i czy to obejmuje podatek od sprzedaży? Październik 2022 roku zmierzał do maksymalnych cen ze względu na wysoki popyt na Lightnings.
 
#43 ·
Dostałem mojego 23 XLT w kwietniu 24 za 23500 zniżki. 7500 od Forda, dealer obniżył cenę o 7500, ponieważ nie zarejestrowali się w rządzie w celu uzyskania ulgi podatkowej w punkcie sprzedaży, zgłosiłem 7500 ulgi podatkowej i 1000 za pracę w General Electric. View attachment 11584
OMG! Zrobiłeś fantastyczny interes!
 
#51 ·
Kupiłem Lightning Pro z 2023 roku ze wszystkimi opcjami, które mogłem do niego dodać. Ma około dwóch lat. Przejechałem nim 24 000 mil. Dostałem nowy leasing na trzy lata i dali mi szacunkową wartość 41 000... Więc byłaby to wyższa wartość niż w przypadku wymiany... Ken.
Tak - wydaje się, że 41 tys. dolarów to bardzo wysoka wartość rezydualna - 29 tys. dolarów za SR może być bardziej prawdopodobne.