View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de uitgebreide batterij en Equipment Group 312A-pakket medio april 2024. De adviesprijs vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990.
Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen met de mededeling dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!!
Als dit klopt, dan is dit verdomd krankzinnig!
Ik ben midden 60 en koop al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig. Geen enkel vorig voertuig dat ik heb gehad, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Is er iemand die deze CARFAX-waarde kan bevestigen of ontkennen?
Bedankt
Ja - CARFAX is accuraat - omdat je een hoge prijs hebt betaald voor een "nieuwe" 2023 die 18 maanden oud/ongetiteld was - en vervolgens veel kilometers hebt toegevoegd - plus de trend met EV's lijkt een steilere afschrijving te zijn dan ICE-voertuigen.Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de uitgebreide batterij en Equipment Group 312A-pakket medio april 2024. De adviesprijs vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990.
Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen met de mededeling dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!!
Ik ben midden 60 en koop al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Iemand daar die deze CARFAX-waarde kan bevestigen of ontkennen?
Bedankt
Je hebt een goed punt.Ja - CARFAX is accuraat - omdat je een hoge prijs hebt betaald voor een "nieuwe" 2023 die 18 maanden oud/ongetiteld was - en toen veel kilometers hebt toegevoegd - plus de trend met EV's lijkt een steilere afschrijving te zijn dan ICE-voertuigen.
Als je een paar maanden had gewacht op een 2025 Flash voor ongeveer $62k - nu een restwaarde van $50k+.
Eerder dit jaar ging de bijgevoegde (Corwin Ford - Spokane) nieuwe 2024 Flash ER (hogere afwerking dan een XLT) voor $54.085 - als indicator dat je een hoge prijs hebt betaald voor een 2023 XLT ER - $72k.
Heeft u de behoefte om het deze week te verkopen? Zo niet, dan zijn er grotere dingen in het leven om je zorgen over te maken dan de huidige wederverkoopwaarde van iets dat je niet van plan bent te verkopen. Bovendien, als de tarieven van kracht worden, zullen de kosten van nieuwe voertuigen stijgen en dat zal de prijzen van gebruikte auto's opdrijven - voor een tijdje.View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de extended battery en Equipment Group 312A package medio april 2024. De MSRP vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990. Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen met de mededeling dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!! Als dit klopt, dan is dit friggin insane! Ik ben halverwege de 60 en heb al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig gekocht. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven. Is er iemand die deze CARFAX-waarde kan bevestigen of ontkennen? Bedankt
Ik zou de truck graag een aantal jaren willen houden. Ik hoop alleen dat de batterijen langer meegaan dan 100.000 mijl. Twee batterijen zijn al na ongeveer 8.000 mijl defect geraakt en moesten uiteraard onder garantie worden vervangen.Ik had geen illusies over de wederverkoop, ik wist dat het verschrikkelijk zou zijn en heb me ertoe verbonden hem zo lang mogelijk te houden.
Niet slecht, want de truck is geweldig.
Ford bood gewoon zijn excuses aan voor de twee defecte batterijen. Er werd echter geen verdere uitleg gegeven. Dus ik heb aangedrongen en geklaagd! De klantenservicemedewerker van Ford was geweldig. Ze regelde zelfs een gratis leenauto voor de 13 dagen die het duurde om de nieuwe batterijen te installeren en hield contact (belde om de 2 à 3 dagen). Ze deed wat onderzoek en zag dat ik al vele jaren een trouwe Ford-klant ben. Tot mijn verbazing verlengde Ford enkele dagen nadat ik mijn truck terugkreeg de bumper-to-bumper garantie naar 5 jaar / 60.000 mijl (van 3 jaar / 36.000 mijl) zonder kosten! Dat noem ik geweldige klantenservice. Uiteraard is de batterijgarantie nog steeds 8 jaar / 100.000 mijl.Wauw, dat is eng Sandcastle, kun je uitleggen hoe, een idee waarom, wat is je verteld over vroege defecten in batterijen?
Ik denk dat de batterijen 200 duizend zullen halen, we zullen zien.
Hoeveel mijlen? Ik heb dezelfde auto en de aankoopprijs was 10 maanden geleden begin 60, dus dat heeft de wederverkoopwaarde flink geschaad. Ik ben van plan hem 10 jaar te houden, dus voorlopig geen grote zorg voor mij. Ik verwacht ook waarde terug te krijgen van de dagelijkse compensatie van de batterij van het voertuig naar de batterij van het huis van onze zonne-energie-output en dat is meegerekend in mijn aankoop. De hardware om dat te doen is nog niet beschikbaar, maar Enphase zou in een release van 2025 moeten werken.View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de uitgebreide batterij en Equipment Group 312A-pakket medio april 2024. De adviesprijs vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990.
Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen, waarin staat dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!!
Ik ben midden 60 en koop al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Bedankt
Ik vermoed dat uw informatie helaas correct is. We bevinden ons in een nieuw, onbekend gebied met betrekking tot het inruilen van niet-Tesla EV's. Misschien is het verstandig om uw Lightning langer te behouden??View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de extended battery en Equipment Group 312A package medio april 2024. De MSRP vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990. Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen met de mededeling dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!! Als dit klopt, dan is dit verdomd krankzinnig! Ik ben midden 60 en heb decennialang om de 5-6 jaar een nieuw voertuig gekocht. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven. Is er iemand die deze CARFAX-waarde kan bevestigen of ontkennen? Bedankt
De wederverkoop van Tesla's is absoluut verschrikkelijk. Ze zijn niet immuun.Ik vermoed dat uw informatie helaas correct is. We bevinden ons in een nieuw, onbekend gebied met betrekking tot de handel in niet-Tesla EV's. Misschien is het verstandig om uw Lightning langer te behouden??
Ik heb dezelfde trim, modeljaar en opties als jij. Ik bezocht CarMax voor een offerte en ja, het cijfer kwam uit onder de $40K. Daarnaast bood de Ford-dealer waar ik mijn XLT Lightning kocht hetzelfde cijfer aan als een inruilbod voor een '25 Flash. Mijn XLT heeft minder dan 10.000 mijl op de teller.View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de extended battery en Equipment Group 312A-pakket in medio april 2024. De adviesprijs vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990.
Ik heb net een 'basiswaarde' van CARFAX ontvangen die aangeeft dat de waarde van mijn voertuig nu $34.140 is!!!!
Ik ben midden 60 en heb al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig gekocht. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Bedankt
CARFAX onderschat de wederverkoopwaarde van auto's enorm. Laat uw voertuig detailleren en verkoop het zelf via Auto Trader of vergelijkbare online diensten.View attachment 11561
Ik ben midden 60 en koop al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig. Geen enkel vorig voertuig dat ik heb bezeten, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Bedankt
Ik heb de 2023 Lariat extended battery voor ongeveer $80k nieuw gekocht en heb een vergelijkbare check gedaan op KBB. Ze lieten een vergelijkbare wederverkoopwaarde zien, rond de $45k. Ik weet niet zeker hoe betrouwbaar die schatting is. Hoe dan ook, ik ben van plan de truck de mijne te maken en er vele jaren van te genieten. Wie weet, als Ford stopt met het produceren van pure BEV-trucks, zal de wederverkoopwaarde misschien na een paar jaar stijgen. Het is een geweldige truck voor mij geweest, sportief, stil en utilitair.View attachment 11561
Kocht mijn 2023 Ford F150 Lightning XLT met de extended battery en Equipment Group 312A package in medio april 2024. De adviesprijs vóór enkele dealer "add-ons" was $71.990.
Ik ben midden 60 en heb al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig gekocht. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Bedankt
Deel details over "$20.000 korting in de vorm van kortingen" - $7.500 IRS-tegoed is één korting/geen korting.We kochten onze 23 lightning lariat ER een jaar geleden. De stickerprijs was $79.000, we kregen $20.000 korting in de vorm van kortingen. Voor de lol controleerden we de wederverkoop en kbb gaf een inruilwaarde van $50.000 aan en de dealer waar ik hem kocht bood me $30.000 aan en beweerde dat kbb hoog zit voor trucks… hij beweerde ook dat kbb de lokale markt niet zo goed kende als de salesmanager… hoe dan ook, we zijn dol op de pickup en blij om hem te houden. Het verhandelen van voertuigen is zelden een geldbedrag en mijn lightning zal daar geen uitzondering op zijn.
Tesla zou naar verluidt zelfs geen CyberTrucks inruilen.Ik denk dat de prijzen van gebruikte EV's momenteel laag zijn vanwege de Tesla-protesten en mensen die Tesla's dumpen.
Daarom lease je EV's, koop je ze nooit.View attachment 11561
Ik ben in de mid-60's en heb al tientallen jaren om de 5-6 jaar een nieuw voertuig gekocht. Geen enkel vorig voertuig dat ik bezat, ongeacht de fabrikant en het type voertuig, is ooit zo veel en zo snel in waarde gedaald als mijn Ford Lightning, als ik CARFAX moet geloven.
Bedankt
De factuur delen over: "Oktober 2022 voor $62k na aftrek van kortingen en belastingvoordeel." $88k - $7500 - premium prijzen is wat de meesten betaalden voor '23 Lariat ER's - dus $62k is een VS-record - en dat is inclusief btw? Oktober 2022 neigde naar maximale prijzen gezien de grote vraag naar Lightnings.Ik heb vorige maand mijn 2023 Lariat ER aan de dealer verkocht. De dealer, Carmax, KBB instant offer en Carvana-aanbiedingen lagen allemaal tussen de $42k en $43k. Ik heb hem oorspronkelijk in oktober 2022 gekocht voor $62k na aftrek van kortingen en belastingvoordeel.
Uiteindelijk kwam de dealer uit op $47k. Hij was afbetaald, dus ik kreeg een cheque van $47k van hen en tekende een leaseovereenkomst van 39 maanden voor een 2024 Platinum $21k onder de MSRP en nul % rente met 57% restwaarde.
De dealer zette mijn 2023 op hun terrein met een prijs van $54.990 en verkocht hem binnen een paar dagen. Ze hebben dus een goede winst gemaakt.
OMG! Je hebt een fantastische deal gesloten!Ik kreeg mijn 23 XLT in april '24 met 23500 korting. 7500 van Ford, de dealer gaf 7500 korting omdat ze zich niet hadden aangemeld bij de overheid voor de belastingvermindering op het verkooppunt, ik claimde 7500 korting op belastingen en 1000 voor het werken bij General Electric. View attachment 11584
Ja - het lijkt erop dat $41k een superhoge restwaarde is - $29k voor een SR is misschien meer realistisch.Ik heb een 2023 Lightning Pro gekocht met alle opties die ik eraan kon toevoegen. Hij is ongeveer twee jaar oud. Ik heb er 24.000 mijl mee gereden. Ik heb een nieuwe autolease van drie jaar afgesloten en ze gaven me een geschatte waarde van 41.000 dollar... Dit zou dus hoger zijn dan een inruilwaarde... Ken.