⚡ Ford Lightning Forum ⚡ banner

Audiosysteem gaat niet aan

16K views 22 replies 12 participants last post by  ChiknMoto  
#1 ·
NIEUW probleem. Plotseling heb ik geen audio meer. Kan geen radio afspelen, of Bluetooth heeft geen audio. In de volumeknop is de "Power Button" uitgeschakeld en grijs. Als ik probeer hem aan te zetten, zie ik de blauwe herkenning van het indrukken van de knop, maar hij gaat niet aan. Als ik naar FM ga, staat er "Audio uit" en dat kan ik niet veranderen. Als ik BT-muziek afspeel, staat er dat het "nu afspeelt", maar geen audio-uitvoer. Bluetooth-gesprekken worden van mijn telefoon overgenomen, maar ook hier geen audio en ik zie dat de stroom uit is, maar kan hem niet aanzetten. Ik hoop dat @Ford Motor Company me vanuit deze hoek kan helpen. Ik heb ongeveer een uur met de Ford-support aan de telefoon gezeten, maar we zijn nergens gekomen. Ik weet dat hij teams heeft ingeschakeld die konden helpen, maar tot nu toe geen terugbelverzoek. Misschien kan niemand hier (behalve Ford natuurlijk) helpen, maar de oplossing kan iemand in de toekomst helpen.

Het leek gisteren vroeg prima te zijn, Ford support liet me WEL een interessante "reset" doorlopen die ging over de deurvergrendelingsknop en het sluiten en openen van de deur en het aan- en uitzetten van de stroom, maar ook dat zonder succes.

#2 ·
Krijg je je deurbelletjes en andere geluiden via de luidsprekers? Zo niet, controleer dan je versterkerzekering. Er kunnen er meer dan één zijn, maar ik weet dat er minstens één in de zekeringkast van de passagiersvoetruimte zit. Het staat in de handleiding.

#5 ·
Krijg je je deurbelgeluiden en andere geluiden via de luidsprekers? Zo niet, controleer dan je versterkerzekering. Er kunnen er meer dan één zijn, maar ik weet dat er minstens één in de zekeringkast van de passagiersvoetruimte zit. Het staat in de handleiding.
Ik zal de deurbelgeluiden controleren. Ik kan stellen dat de gordelwaarschuwing veel irritanter en anders klinkt dan voorheen.

#4 ·
Ik neem aan dat je een reset van het infotainmentsysteem hebt gedaan? Heb je het 12-inch landschap- of het 15,5-inch portretdisplay?
Ford technische ondersteuning leidde me door een reset van SYNC waarbij de stroom uitging, de deur open ging, de vergrendelknop 2/3 keer werd ingedrukt. Sluit de deur om twee keer te claxonneren. Wacht 2 minuten en start. Niets. Dit is het grote scherm

#11 ·
NIEUW probleem. Plotseling heb ik geen audio meer. Kan geen radio afspelen, of Bluetooth heeft geen audio. In de volumeknop is de "Power Button" uit en grijs. Als ik probeer hem aan te zetten, zie ik de blauwe herkenning van het indrukken van die knop, maar hij gaat niet aan. Als ik naar FM ga, staat er "Audio uit" en dat kan niet veranderd worden. Als ik BT-muziek afspeel, staat er dat het "nu speelt", maar geen audio-uitvoer. Bluetooth-gesprekken worden van mijn telefoon overgenomen, maar opnieuw geen audio en ik zie dat de stroom uit is, maar kan hem niet aanzetten. Ik hoop dat @Ford Motor Company me vanuit deze hoek kan helpen. Ik heb ongeveer een uur met de Ford-ondersteuning aan de telefoon gezeten, maar we zijn nergens gekomen. Ik weet dat hij naar teams stuurde die konden helpen, maar tot nu toe geen terugbelverzoek. Misschien kan niemand hier (behalve Ford natuurlijk) helpen, maar de oplossing kan iemand in de toekomst helpen.

Het leek gisteren vroeg in orde te zijn, de Ford-ondersteuning heeft me DOOR een interessante "reset" geleid die ging over de deurvergrendelingsknop en het sluiten en openen van de deur en het aan- en uitzetten van de stroom, maar ook dat zonder succes
Hoi, ik help je graag met je Lightning-zorgen. Wil je ons een bericht sturen met je VIN en dealerinfo? Ik kan de dingen aan mijn kant bekijken.

#12 · (Edited)
Hoi, ik help je graag met je Lightning-zorgen. Stuur je ons een bericht met je VIN en dealerinfo? Ik kan de zaken van mijn kant bekijken.
Absoluut. Bedankt voor het meedoen. Ik heb vandaag weer een uur of zo aan de telefoon gezeten met het over-the-air update- en sync-team voor nog een paar resets en geen goede resultaten. Ik zal je mijn VIN sturen, en er zou al een openstaande zaak voor dit VIN-nummer in het Ford-systeem moeten staan, volgens mijn eerdere gesprekken. Dealer is Akins Ford in Winder Georgia.

#13 · (Edited)
Update: voor het geval dit gebeurt of iets dergelijks. De Ford-chat liet me de 2-knops RE-set gevolgd door de stappen van de sleutelcyclus combineren tot één continue stap. Geen verandering. Ongeduldig deed ik wat Google om oudere SYNC's te vinden die in sommige gevallen vergelijkbare problemen hadden. Opgelost door zekeringen te trekken, dus… Ik trok zowel de radio- (#32-20a) als de versterker- (#28-30a) zekeringen gedurende 30 seconden. Bij het opnieuw opstarten had ik AUDIO-ruis van FM! En de navigatie was weer geografisch correct. Toen clusterwaarschuwing om “tot een veilige stop te komen” en een waarschuwingslampje (kleine rode vrachtwagen met “!” in de cabine). Reed prima…. Geparkeerd en opgeladen zoals normaal. FordPass-app toonde “hoogspanningsbatterijwaarschuwing” en citeerde systeemcommunicatiefout. Logisch, want ik heb het circuit opzettelijk onderbroken. Ik nam aan dat ik mogelijk een dealer nodig zou hebben om codes te wissen… maar vanochtend was alles in orde en leek alles weer normaal te zijn, inclusief FordPass die blijft zonder verdere waarschuwing en groene vink ✅. En waarschuwingslampje/bericht weg… PFFFF! Weer een veel gelukkiger dag! Ik wist dat we als pionier een glitch in de matrix zouden ervaren. Blij dat het kort was en geen dealerbezoek en een leenauto omvatte! Ik ben eerlijk gezegd dol op de Lightning en was verdrietig dat hij misschien bij mijn dealer vast zou komen te zitten. Maar niet nodig.

#16 ·
Ik heb precies hetzelfde probleem en heb geprobeerd de 2 zekeringen eruit te halen en terug te plaatsen. Het heeft niets gedaan. Moet ik de vrachtwagen aan laten staan ​​terwijl ik dat doe? Afspraak met de dealer na 2 weken. Nog suggesties?
Hoi daar! Zou u ons een privébericht willen sturen met uw VIN en de naam en locatie van de dealer? Ik wil deze zorg aan mijn kant bekijken.

#15 ·
NIEUW probleem. Plotseling heb ik geen audio meer. Kan geen radio afspelen, of Bluetooth heeft geen audio. In de volumeknop is de "Power Button" uitgeschakeld en grijs. Als ik probeer hem aan te zetten, zie ik de blauwe herkenning van het indrukken van de knop, maar hij gaat niet aan. Als ik naar FM ga, staat er "Audio uit" en dat kan ik niet veranderen. Als ik BT-muziek afspeel, staat er dat het "nu aan het afspelen" is, maar geen audio-uitvoer. Bluetooth-gesprekken worden van mijn telefoon overgenomen, maar opnieuw geen audio en ik zie dat de stroom uit is, maar kan hem niet aanzetten. Ik hoop dat @Ford Motor Company me vanuit deze hoek kan helpen. Ik heb ongeveer een uur aan de telefoon gezeten met Ford support, maar we kwamen nergens. Ik weet dat hij het naar teams stuurde die konden helpen, maar tot nu toe geen terugbelverzoek. Misschien kan niemand hier (behalve Ford natuurlijk) helpen, maar de oplossing kan iemand in de toekomst helpen.

Het leek gisteren vroeg prima te zijn, Ford support liet me een interessante "reset" doorlopen die ging over de deurvergrendelingsknop en het sluiten en openen van de deur en het aan- en uitzetten van de stroom, maar ook dat zonder succes
Interessant, bij mij deed precies hetzelfde ongeveer 2 maanden geleden tijdens het rijden van een avondvergadering naar huis. Geparkeerd in mijn garage en weer aangesloten om de volgende dag volledig op te laden. De volgende dag werkte alles zoals het hoorde. Ik heb niets gedaan om het te resetten. Updates staan op automatisch. Nieuwsgierig!

#17 ·
NIEUW probleem. Plotseling heb ik geen audio. Kan geen radio afspelen, of Bluetooth heeft geen audio. In de volumeknop is de "Power Button" uitgeschakeld en grijs. Als ik probeer hem aan te zetten, zie ik de blauwe herkenning van het indrukken van die knop, maar hij gaat niet aan. Als ik naar FM ga, staat er "Audio uit" en dat kan ik niet veranderen. Als ik BT-muziek afspeel, staat er dat het "nu speelt", maar geen audio-uitvoer. Bluetooth-gesprekken worden van mijn telefoon overgenomen, maar ook hier geen audio en ik zie dat de stroom uit is, maar kan hem niet aanzetten. Ik hoop dat @Ford Motor Company me vanuit deze hoek kan helpen. Ik heb ongeveer een uur aan de telefoon gezeten met Ford support, maar we zijn nergens gekomen. Ik weet dat hij het naar teams stuurde die konden helpen, maar tot nu toe geen terugbelverzoek. Misschien kan niemand hier (behalve natuurlijk Ford) helpen, maar de oplossing kan iemand in de toekomst helpen. Het leek gisteren vroeg prima, Ford support liet me een interessante "reset" doorlopen die ging over de deurvergrendelingsknop en het sluiten en openen van de deur en het aan- en uitzetten van de stroom, maar ook dat zonder succes
Heeft u hier ooit een oplossing voor gevonden?

#20 ·
Ik had wat klinkt als een zeer vergelijkbare ervaring als @NVevf150. Mijn audio was uit en ging niet aan, hoewel de knop in het midden van de draaiknop wel herkende dat hij werd aangeraakt, omdat hij reageerde met de blauwe golf van licht. Bovendien stond mijn navigatielocatie vast op de locatie aan het begin van de laatste rijsessie. Ik verwijderde en verving vervolgens de twee zekeringen (#28 en #32) uit de zekeringkast binnenin en toen ik de truck weer aanzette, kreeg ik de rode waarschuwing truck met !, maar de radio functioneerde weer (hoewel mijn voorkeuzes waren gewist) en de navigatie was weer normaal.

Even ter aanvulling van een datapunt voor het geval @Ford Motor Company deze info gebruikt, het radio- en navigatieprobleem deed zich voor nadat ik een flinke kuil op een onverharde weg had geraakt. Het was een flinke schok en het zorgde er eigenlijk voor dat al mijn elektronica (15,5" scherm en het dashboardscherm achter het stuurwiel) zich gedroeg alsof ik het voertuig had uitgeschakeld. Er werd bijvoorbeeld een "Trip Summary" weergegeven op het dashboardscherm. Het voertuig reed OK, maar ik stopte aan de kant van de weg en zette de stroom uit en weer aan. De aandrijflijn / het vermogen van het voertuig kwam terug, maar het duurde een aantal minuten voordat de schermen van zwart naar de typische informatie gingen. Voor de resterende rit naar huis was ook de 1-pedaal-aandrijving uitgeschakeld.

Een andere volledige stroomuitval, stroom-op-cyclus eenmaal thuis, herstelde alle normale rijfuncties (1-pedaal-aandrijving) en de schermen waren actief zoals verwacht, maar de Audio Off en verkeerde locatie op de navigatie bleven bestaan totdat ik de truc met de zekeringen deed.

#21 ·
Momenteel op familievakantie en dit gebeurde op weg daarheen. Ik heb alle oplossingen geprobeerd, de verschillende knoppencycli en het trekken en verwisselen van de twee radio/versterker zekeringen in het binnenste zekeringpaneel. Geen succes, het is nu drie dagen geleden. Ik ben nerveus om de plusverbinding op de 12V-accu los te koppelen terwijl ik niet thuis ben en alleen mijn PAAK bij me heb, geen reserve sleutel. Is er nog ander advies voor dit probleem? Ben ik paranoïde over het cycleren van de 12V zonder fysieke sleutel?

#22 · (Edited)
Ik had wat klinkt als een zeer vergelijkbare ervaring als @NVevf150 . Mijn audio stond uit en ging niet aan, hoewel de knop in het midden van de draaiknop herkende dat hij werd aangeraakt, omdat hij reageerde met de blauwe lichtgolf. Bovendien stond mijn navigatielocatie vast op de locatie aan het begin van de laatste rijsessie. Ik verwijderde en verving vervolgens de twee zekeringen (#28 en #32) uit de zekeringkast binnenin en toen ik de truck weer aanzette, kreeg ik de rode waarschuwingstruck met ! maar de radio werkte weer (hoewel mijn voorkeuzes waren gewist) en de navigatie was weer normaal. Alleen om een ​​datapunt toe te voegen voor het geval @Ford Motor Company deze info gebruikt, deed het radio- en navigatieprobleem zich voor nadat ik een behoorlijke flinke kuil op een onverharde weg had geraakt. Het was een flinke schok en het zorgde er eigenlijk voor dat al mijn elektronica (15,5" scherm en het dashboardscherm achter het stuur) zich gedroeg alsof ik het voertuig had uitgeschakeld. Er werd bijvoorbeeld een "Trip Summary" gepresenteerd op het dashboardscherm. Het voertuig reed OK, maar ik stopte aan de kant van de weg en schakelde de stroom uit en weer in. De aandrijflijn / het vermogen van het voertuig kwam terug, maar het duurde een aantal minuten voordat de schermen van zwart naar de typische informatie gingen. Voor de resterende rit naar huis was ook het 1-pedaal rijden uitgeschakeld. Een andere volledige stroomuitval, stroomopwaartse cyclus eenmaal thuis bracht alle normale rijfuncties (1-pedaal rijden) terug en de schermen waren actief zoals verwacht, maar de Audio Off en verkeerde locatie op de navigatie bleven bestaan ​​totdat ik de truc met de zekeringen deed.
Moest je de stroom aan laten staan ​​toen je de zekeringen verwijderde? Ik heb precies hetzelfde probleem en het verwijderen/vervangen van de zekering heeft tot nu toe niet gewerkt, hoewel ik de stroom heb uitgeschakeld toen ik ze verwijderde. Bedankt op voorhand.

#23 ·
Moest je de stroom aan laten staan toen je de zekeringen verwijderde? Ik heb precies hetzelfde probleem en het verwijderen/vervangen van de zekering heeft tot nu toe niet gewerkt, hoewel ik de stroom uitschakelde toen ik ze verwijderde. Bedankt op voorhand.
Ik deed het met de vrachtwagen uit. Trok 32, trok 28, wachtte 30 seconden, plaatste 28 opnieuw, plaatste 32 opnieuw