Wybraliśmy Forda F-150 Lightning 2023, ponieważ wierzymy w przyszłość pojazdów elektrycznych — i wierzymy we wspieranie amerykańskich innowacji. Byliśmy dumni z dokonania tej inwestycji i podekscytowani, że możemy być jednymi z pierwszych użytkowników produktu, który reprezentuje kolejny rozdział dla marki, której od dawna ufamy. Od czasu zakupu ciężarówki staliśmy się nieformalnymi ambasadorami. Obcy zatrzymywali nas na parkingach, aby zadawać pytania. Sąsiedzi prosili, żeby usiąść w środku. Przyjaciele pytali o wrażenia z jazd testowych. Z entuzjazmem polecaliśmy Lightning innym, ponieważ wierzyliśmy w jego obietnicę.
Ale doświadczenie, jakie mieliśmy z pojazdem i z jednym z waszych dealerów — Wade Ford w Smyrna w stanie Georgia — zachwiało tą wiarą. I dlatego kontaktuję się teraz, w nadziei, że Ford corporate może wkroczyć i zapewnić poziom obsługi i odpowiedzialności, jakiego oczekiwaliśmy, gdy wybraliśmy waszą markę.
Po raz pierwszy oddaliśmy pojazd do serwisu 27 maja z powodu dwóch głównych problemów:
Mimo że pojazd był w serwisie przez ponad miesiąc, odebraliśmy go dopiero 30 czerwca i co najważniejsze — problem z czujnikiem nie został naprawiony. W rzeczywistości już następnego dnia fałszywe ostrzeżenia czujnika pojawiły się ponownie. Mój mąż skontaktował się z naszym doradcą serwisowym, który powiedział, że przekaże sprawę do Ford corporate, ale po kilku dniach bez aktualizacji, mój mąż dwukrotnie dzwonił, a my wciąż nie mamy żadnego wyjaśnienia ani rozwiązania.
Komunikacja w okresie serwisowania była frustrująco reaktywna. Mój mąż musiał wielokrotnie kontaktować się — czasami przez wiele dni bez żadnej odpowiedzi — a nawet kilka razy osobiście odwiedził dealera, tylko po to, by uzyskać aktualizację. Nikt nie potrafił jasno wyjaśnić, w czym problem i co jest robione. Najpierw rozmawiał z Rubenem, który nie był pomocny, a później z Earlem, który był nieco bardziej responsywny, ale nie pracuje już w salonie.
Ale najbardziej niepokojące jest ryzyko dla bezpieczeństwa, jakie stwarza ten problem. Wielokrotnie fałszywe ostrzeżenia powodowały, że pojazd nagle hamował sam — na naszym podjeździe i na pustych parkingach — z naszymi dziećmi w wieku 7 i 5 lat w samochodzie. Te incydenty były wstrząsające i przerażające. Chociaż fałszywe alarmy są frustrujące, naszym większym zmartwieniem jest to, czy system może nie ostrzegać lub nie reagować, gdy w pobliżu rzeczywiście znajduje się jakiś obiekt. Trudno jest jeździć pewnie, gdy nie ufasz podstawowym systemom bezpieczeństwa pojazdu.
Co gorsza, problem ten pojawił się zaledwie kilka miesięcy po zakupie i jest stały i powtarzalny. Widzieliśmy również, że inni właściciele zgłaszają podobne problemy na forach internetowych, co sugeruje, że może to być znany problem. W niektórych z tych przypadków przedstawiciele Forda zaoferowali bezpośrednie wsparcie lub dalsze działania — dlatego mamy nadzieję, że ktoś zrobi to samo tutaj, pomagając nam odkryć przyczynę lub skontaktować się z zespołem technicznym, który może go odpowiednio rozwiązać.
Wierzymy w ten pojazd. Chcemy nadal pozytywnie wypowiadać się o naszych doświadczeniach. Ale w tej chwili mamy poważny problem z bezpieczeństwem, brak odpowiedzi i brak wsparcia. Salon nie zapewnił standardu obsługi, jakiego oczekiwaliśmy i teraz liczymy na to, że Ford corporate potraktuje tę sprawę poważnie.
Ale doświadczenie, jakie mieliśmy z pojazdem i z jednym z waszych dealerów — Wade Ford w Smyrna w stanie Georgia — zachwiało tą wiarą. I dlatego kontaktuję się teraz, w nadziei, że Ford corporate może wkroczyć i zapewnić poziom obsługi i odpowiedzialności, jakiego oczekiwaliśmy, gdy wybraliśmy waszą markę.
Po raz pierwszy oddaliśmy pojazd do serwisu 27 maja z powodu dwóch głównych problemów:
- Niefunkcjonujący schowek z przodu i tylna klapa oraz
- Niesprawny czujnik parkowania, który regularnie aktywuje się nawet wtedy, gdy w pobliżu nie ma żadnych obiektów.
Mimo że pojazd był w serwisie przez ponad miesiąc, odebraliśmy go dopiero 30 czerwca i co najważniejsze — problem z czujnikiem nie został naprawiony. W rzeczywistości już następnego dnia fałszywe ostrzeżenia czujnika pojawiły się ponownie. Mój mąż skontaktował się z naszym doradcą serwisowym, który powiedział, że przekaże sprawę do Ford corporate, ale po kilku dniach bez aktualizacji, mój mąż dwukrotnie dzwonił, a my wciąż nie mamy żadnego wyjaśnienia ani rozwiązania.
Komunikacja w okresie serwisowania była frustrująco reaktywna. Mój mąż musiał wielokrotnie kontaktować się — czasami przez wiele dni bez żadnej odpowiedzi — a nawet kilka razy osobiście odwiedził dealera, tylko po to, by uzyskać aktualizację. Nikt nie potrafił jasno wyjaśnić, w czym problem i co jest robione. Najpierw rozmawiał z Rubenem, który nie był pomocny, a później z Earlem, który był nieco bardziej responsywny, ale nie pracuje już w salonie.
Ale najbardziej niepokojące jest ryzyko dla bezpieczeństwa, jakie stwarza ten problem. Wielokrotnie fałszywe ostrzeżenia powodowały, że pojazd nagle hamował sam — na naszym podjeździe i na pustych parkingach — z naszymi dziećmi w wieku 7 i 5 lat w samochodzie. Te incydenty były wstrząsające i przerażające. Chociaż fałszywe alarmy są frustrujące, naszym większym zmartwieniem jest to, czy system może nie ostrzegać lub nie reagować, gdy w pobliżu rzeczywiście znajduje się jakiś obiekt. Trudno jest jeździć pewnie, gdy nie ufasz podstawowym systemom bezpieczeństwa pojazdu.
Co gorsza, problem ten pojawił się zaledwie kilka miesięcy po zakupie i jest stały i powtarzalny. Widzieliśmy również, że inni właściciele zgłaszają podobne problemy na forach internetowych, co sugeruje, że może to być znany problem. W niektórych z tych przypadków przedstawiciele Forda zaoferowali bezpośrednie wsparcie lub dalsze działania — dlatego mamy nadzieję, że ktoś zrobi to samo tutaj, pomagając nam odkryć przyczynę lub skontaktować się z zespołem technicznym, który może go odpowiednio rozwiązać.
Wierzymy w ten pojazd. Chcemy nadal pozytywnie wypowiadać się o naszych doświadczeniach. Ale w tej chwili mamy poważny problem z bezpieczeństwem, brak odpowiedzi i brak wsparcia. Salon nie zapewnił standardu obsługi, jakiego oczekiwaliśmy i teraz liczymy na to, że Ford corporate potraktuje tę sprawę poważnie.