⚡ Ford Lightning Forum ⚡ banner
21 - 40 of 79 Posts
Discussion starter · #21 ·
Co sprawia, że myślisz, że miał tylko zasięg 283 mil? Czy mylisz Guess-o-Meter z rzeczywistym zasięgiem?
miałem 2023 Lariat ER, wiem czego się spodziewać. ten ma znacznie gorszy zasięg przy takim samym stylu jazdy. jestem bliżej standardowego zasięgu niż ER.
 
To jest bardziej wydajne niż ocena autostradowa EPA, która dałaby teoretyczne ~249 mil przy 1,9 mil/kWh przy akumulatorze 100%-131 kWh na 20-calowych kołach. Nie wiem, jakie koła są w Flashu.

View attachment 10454

Test EPA jest problemem. Kliknij na zakładkę szczegóły testu.

Przeczytałem szczegółowy link, ale jak oni dochodzą do 320 mil w połączeniu, skoro pokazują tylko 1,9 do 2,3, co wcale nie zbliża się do 320 na akumulatorze 131 kWh?
 
miałem 2023 Lariat ER, wiem czego się spodziewać. Ten ma znacznie gorszy zasięg przy takim samym prowadzeniu. Jestem bliżej standardowego zasięgu niż ER.
Mam SR, a maksymalny zasięg to 220 w ramach szacunków EPA wynoszących 2,2 mil na kilowatogodzinę.
Powinieneś zapytać, dlaczego twoje mile na kilowatogodzinę są niższe niż w Lariat. Wiatr, temperatura i ruch uliczny mogą mieć wpływ. Czy w oprogramowaniu jest coś innego, co daje ci niższe mi/kWh? Czy opony są bardziej agresywne niż w twoim Lariat? Czy naklejka na szybie miała inne szacunki zasięgu? XLT różniły się od Lariatów w 2023 roku.
 
Dziwne, mój Flash naładowany do 100% ma zawsze zasięg między 320-340 milami. Moje ostatnie ładowanie do 90% dało 299 mil.
Żeby było jasne, czy widzisz ten zasięg w praktyce (miasto lub autostrada) i czy ciężarówka nigdy nie szacuje tak wysoko, prawda? 100% naładowania u mnie to zazwyczaj szacunkowo 275-280. Muszę jeździć bardzo oszczędnie, około 2,5-2,6 kWh, żeby zbliżyć się do 320.

Zgodnie z obliczeniami EPA na naklejce na szybie, podają 48 kWh na 100 mil. Sugerowałoby to, że ma akumulator 150 kWh, podczas gdy ma tylko 132 kWh (zgodnie ze specyfikacją).

P.S. - Mam Flasha 2024 z 20-calowymi kołami, nie wiem, czy ktoś widział bardzo różne wyniki między mniejszymi kołami.
 
Discussion starter · #25 ·
Mam SR, a maksymalny zasięg to 220 w ramach szacunków EPA wynoszących 2,2 mil na kilowatogodzinę.

Powinieneś zapytać, dlaczego twoje mile na kilowatogodzinę są niższe niż w przypadku Lariata. Wiatr, temperatura i ruch uliczny mogą mieć na to wpływ. Czy w oprogramowaniu jest coś innego, co daje ci niższe mi/kWh? Czy opony są bardziej agresywne niż w twoim Lariacie? Czy na naklejce na szybie były inne szacunki zasięgu? XLT różniły się od Lariatów w 2023 roku.
Image
 
Discussion starter · #26 ·
Wyjaśniając, czy widzisz ten zasięg praktycznie (miasto lub autostrada), a ciężarówka nigdy nie szacuje tak wysoko, prawda? 100% naładowania dla mnie to zazwyczaj szacunkowo 275-280. Muszę jeździć bardzo oszczędnie, około 2,5-2,6 kWh, aby zbliżyć się do 320.

Zgodnie z obliczeniami EPA na naklejce na szybie, mówią, że to 48 kWh na 100 mil. Sugerowałoby to więc, że ma akumulator 150 kWh, podczas gdy ma tylko 132 kWh (zgodnie ze specyfikacją).

P.S. - Mam model 2024 Flash z 20-calowymi kołami, nie wiem, czy ktoś widział bardzo różne wyniki między mniejszymi kołami.
wygląda na to, że mamy ten sam model ciężarówki. Jechałem bardzo umiarkowanie i uzyskałem około 250. 10% mniej niż GOM przy 100% naładowania.{283 mile}
jaki jest twój zasięg gom po pełnym naładowaniu?
 
Jechałem bardzo umiarkowanie i przejechałem około 250.
Proszę o podanie szczegółów. Co masz na myśli mówiąc "bardzo umiarkowanie"?
 
Stwierdziłeś, że średnio przejechałeś 2 mile na kilowatogodzinę z Vegas do LA. Z tego wyniku GOM da ci 130 kWh x 2 mile/kWh = około 260 mil na następną podróż. Co też zrobił.

Czy twój Lariat dał ci lepszą średnią na tej samej trasie?

Ponadto GOM był na początku znacznie bardziej wadliwy. Osobiście uważam, że całkiem dobrze odgaduje, co powinieneś dostać na podstawie ostatnich podróży. Ostatecznie łatwiej jest wykonać szybkie obliczenia. 130 razy twoja średnia mi/kWh. Jeśli to się nie zgadza, zgaduję, że coś może być nie tak.
 
Wydaje mi się to normalne dla ER. Zawsze jednak miałem podejrzenia, że mogą istnieć pewne różnice w wydajności między ciężarówkami. Rozumiem, że mamy różnice w stylu jazdy, ale zasięgi były dość duże między tym, co różne osoby osiągają w zakresie zasięgu. Słyszałem tu o liczbach, do których nigdy się nie zbliżyłem. Wciąż jestem gotów zaakceptować, że to tylko mój przypadek użycia i styl jazdy, ale mały teoretyk spiskowy we mnie to kwestionuje! :alien:
 
kupiłem swój drugi F150 Lightning z rozszerzonym zasięgiem. Mój pierwszy był Lariat 2023. Brak problemów z zasięgiem. Po naładowaniu do 100% uzyskałem 320-330 km zasięgu po ekonomicznej jeździe. Rzeczywisty zasięg był nieco mniejszy, około 10%.
Moja nowa wersja 2024 Flash nawet się do tego nie zbliża. Ze wszystkimi super ekonomicznymi czynnikami jazdy, uzyskuję 270-280 mil zasięgu po naładowaniu do 100%, a rzeczywisty zasięg jest również o około 10% mniejszy - około 240 mil. Ponownie, bez holowania, bez ładunku, tylko 2 osoby z bardzo umiarkowaną jazdą w mieście i na autostradach. Potrzebuję pomocy, zanim pójdę do dealera.r

View attachment 10442
Nie mówię, że Twój przebieg jest zły, ale zauważam, że jeśli zmienisz swoją baterię na 80 lub 90 procent, a następnie przez większość czasu używasz tempomatu, uzyskasz znacznie więcej mil (uzyskuję 285 do 300). Twój tempomat działa nawet przy 35 mph.
Ładowanie od 85 do 90% do 100% zajmuje tyle samo czasu i zużywa baterię, co wszystkie inne ładowania razem wzięte.
Spróbuj, Twój samochód będzie w lepszej kondycji i nie będziesz potrzebował tak dużo czasu ładowania, a to będzie Cię mniej kosztować.
 
Proszę spróbować mimo wszystko.
Kupiłem manekina '22 Lariat ER, który stał w salonie przez 6 miesięcy. Nie jestem pewien, ile razy był ładowany w tym okresie. Miał kilka setek mil. Pierwsze 2-3 razy, kiedy naładowałem go do 100%, GOM wynosił @ 260 mil zasięgu. Nie jestem pewien, co się zmieniło. Ale to było tak, jakby pojazd miał pamięć. Myślę, że twój komentarz o "resetowaniu" jest trafny. Zazwyczaj mój GOM wraca do @ 360 mil, gdy mój samochód ma 15 tys. mil. Używa moich "nawyków jazdy", aby dojść do tej liczby. Jeśli chodzi o mile/kWh, to prosta matematyka, aby uzyskać zasięg 320 mil, musisz średnio przejechać 2,44 mil/kWh. Jedź powyżej @68 mph, nigdy tego nie osiągniesz. Wiatr czołowy nigdy tego nie osiągniesz na autostradzie. Uruchom ogrzewanie na autostradzie, nigdy tego nie osiągniesz. Jedź 50-55 mph, możesz to przekroczyć przez cały dzień!
 
Discussion starter · #36 ·
Kupiłem manekina '22 Lariat ER, który stał w salonie przez 6 miesięcy. Nie jestem pewien, ile razy był ładowany w tym okresie. Miał kilka setek mil. Przez pierwsze 2-3 razy, kiedy ładowałem go do 100%, GOM wynosiłby @ 260 mil zasięgu. Nie jestem pewien, co się zmieniło. Ale to było tak, jakby pojazd miał pamięć. Myślę, że Twój komentarz "reset" jest trafny. Zazwyczaj mój GOM wraca do @ 360 mil, gdy mój samochód ma 15 tys. mil. Używa moich "nawyków jazdy", aby dojść do tej liczby. Jeśli chodzi o mile/kwh, to prosta matematyka, aby uzyskać zasięg 320 mil, trzeba średnio 2,44 mil/kwh. Jedź powyżej @68 mph, nigdy tego nie osiągniesz. Wiatr czołowy, nigdy tego nie osiągniesz na autostradzie. Włącz ogrzewanie na autostradzie, nigdy tego nie osiągniesz. Jedź 50-55 mph, możesz to przekroczyć przez cały dzień!
Dzięki, spróbuję "reset". Połowa mojego przebiegu to autostrada LA do Vegas w gorące dni. Reszta miasta również bardzo gorący klimat. Zauważyłem, że około 30% poszło na "temperaturę zewnętrzną, akcesoria i klimatyzację". Czy to normalne?
 
Discussion starter · #37 ·
Nie mówię, że Twój przebieg jest zły, ale zauważam, że jeśli zmienisz baterię na 80 lub 90 procent, a następnie przez większość czasu używasz tempomatu, przejedziesz znacznie więcej mil (ja przejeżdżam od 285 do 300), Twój tempomat działa nawet przy 35 milach na godzinę.
Ładowanie od 85 do 90% do 100% zajmuje tyle samo czasu i zużywa baterię, co wszystkie inne ładowania razem wzięte.
Spróbuj, Twoja ciężarówka będzie w lepszej kondycji, a Ty nie będziesz potrzebować tak dużo czasu ładowania i będzie Cię to mniej kosztować.
Dzięki.
 
Cześć @mosh, czy udało Ci się to rozgryźć? Mam ten sam problem z moim Flashem z 2024 roku. Nigdy nie miał więcej niż 270 mil przy 100%. Poprzedni Lariat ER z 2023 roku konsekwentnie zgłaszał 320 mil przy 100%.
 
Cześć @mosh, Czy udało Ci się to kiedyś rozgryźć? Mam ten sam problem z moim Flashem z 2024 roku. Nigdy nie miał więcej niż 270 mil przy 100%. Poprzedni Lariat ER z 2023 roku konsekwentnie zgłaszał 320 mil przy 100%.
Jeśli polegasz na Guess-o-Meter w przypadku tych różnic, może to być w równym stopniu kwestia Twojego ostatniego stylu jazdy, jak i czegokolwiek innego.
 
21 - 40 of 79 Posts