⚡ Ford Lightning Forum ⚡ banner
21 - 40 of 79 Posts
Dat is efficiënter dan de EPA-snelwegclassificatie, die een theoretische ~249 mijl zou opleveren bij 1,9 mi/kWh bij een 100%-131 kWh-batterij op 20 inch wielen. Ik weet niet welke wielen er op de Flash zitten.

View attachment 10454

De EPA-test is het probleem. Klik op het tabblad testdetails.

Ik heb de gedetailleerde link gelezen, maar hoe komen ze tot 320 mijl gecombineerd als ze maar 1,9 tot 2,3 laten zien, wat bij lange na geen 320 is op een 131 kWh-batterij?

Had 2023 Lariat ER, ik weet wat ik kan verwachten. Deze heeft veel slechtere prestaties qua bereik met hetzelfde rijgedrag. Ik zit dichter bij de standaard range dan bij de ER.
Ik heb SR en de maximale range is 220 binnen de EPA-schatting van 2,2 mijl per kilowattuur.
Je zou je moeten afvragen waarom je mijlen per kilowattuur lager zijn dan bij de Lariat. Wind, temperatuur en verkeer kunnen allemaal een rol spelen. Is er iets anders aan de flash dat je minder mi/kWh geeft? Zijn de banden agressiever dan bij je Lariat? Stond er een andere range-schatting op de raamsticker? De XLT's waren in 2023 anders dan de Lariats.

Vreemd, mijn Flash die tot 100% is opgeladen, zit altijd tussen de 320-340 mijl. Mijn laatste lading tot 90% kwam uit op 299 mijl.
Om het te verduidelijken, ziet u dit bereik in de praktijk (stad of snelweg) en de truck schat dit nooit zo hoog in, toch? 100% opladen schat bij mij doorgaans 275-280. Ik moet heel zuinig rijden, met ongeveer 2,5-2,6 kWh om in de buurt van de 320 te komen.

Volgens de EPA-berekening op de raamsticker staat er 48 kWh per 100 mijl. Dat zou suggereren dat hij een 150 kWh-batterij heeft, terwijl het er maar 132 kWh zijn (volgens de specificaties).

PS - Ik heb de 2024 Flash met 20" wielen, weet niet zeker of iemand enorm verschillende resultaten heeft gezien tussen kleinere wielen.

Discussion starter · #25 ·
Ik heb SR en het maximale bereik is 220 binnen de EPA-schatting van 2,2 mijl per kilowattuur.

Je zou je moeten afvragen waarom je mijlen per kilowattuur lager zijn dan die van de Lariat. Wind, temperatuur en verkeer kunnen allemaal een rol spelen. Is er iets anders aan de flash dat je minder mi/kWh geeft? Zijn de banden agressiever dan die van je Lariat? Stond er een andere bereikschatting op de raamsticker? De XLT's waren in 2023 anders dan de Lariats.
Image

Discussion starter · #26 ·
Om het te verduidelijken, ziet u dit bereik praktisch (stad of snelweg) en de vrachtwagen schat dit nooit zo hoog in, toch? 100% lading schat bij mij doorgaans 275-280. Ik moet heel zuinig rijden, met ongeveer 2,5-2,6 kWh om in de buurt van de 320 te komen.

Volgens de EPA-berekening op de raamsticker zeggen ze 48 kWh per 100 mijl. Dat zou dus suggereren dat hij een 150 kWh-batterij heeft, terwijl het er maar 132 kWh zijn (volgens specificaties).

PS - Ik heb de 2024 Flash met 20" wielen, weet niet zeker of iemand heel verschillende resultaten heeft gezien tussen kleinere wielen.
lijkt erop dat we dezelfde truck-uitvoering hebben. Ik heb heel gematigd gereden en ik heb ongeveer 250 gehaald. 10% minder dan GOM bij 100% lading.{283 mijl}
wat is uw gom-bereik bij volledig opgeladen?

Ik reed heel gematigd en ik heb ongeveer 250 gehaald.
Geef alsjeblieft wat details. Wat bedoel je met "heel gematigd"?

U verklaarde dat u gemiddeld 2 mijl per kilowattuur reed van Vegas naar LA. Uit dat resultaat zal de GOM u 130 kWh x 2 mijl/kWh = ongeveer 260 mijl geven voor uw volgende reis. Wat hij ook deed.

Gaaf uw Lariat u een beter gemiddelde op dezelfde reis?

Ook was de GOM in het begin veel glitchy. Ik denk persoonlijk dat hij een behoorlijke inschatting maakt van wat u zou moeten krijgen op basis van uw recente reizen. Uiteindelijk is het makkelijker om snel te rekenen. 130 keer uw mi/kWh-gemiddelde. Als die berekening niet klopt, zou ik vermoeden dat er iets mis is.

Lijkt me normaal voor ER. Ik heb echter altijd het stille vermoeden gehad dat er misschien wat verschillen in efficiëntie zijn tussen vrachtwagens. Ik snap dat we verschillen hebben in rijstijlen, maar de afstanden zijn behoorlijk groot geweest tussen wat verschillende mensen aan afstand halen. Ik heb hier getallen gehoord die ik nog nooit in de buurt ben gekomen. Ik ben nog steeds bereid te accepteren dat het gewoon mijn gebruikssituatie en rijstijl is, maar de kleine complotdenker in mij stelt het in vraag! :alien:

kocht mijn tweede F150 Lightning met uitgebreid bereik. Mijn eerste was een Lariat 2023. Geen bereikproblemen. Na 100% opladen kreeg ik 320-330 km bereik na eco-rijden. Het werkelijke bereik was iets minder, ongeveer 10%.
Mijn nieuwe 2024 Flash trim komt niet eens in de buurt. Met alle super eco-rijfactoren krijg ik 270-280 mijl bereik na 100% opladen en het werkelijke bereik is ook ongeveer 10% minder - ongeveer 240 mijl. Nogmaals, geen slepen, geen laadvermogen, slechts 2 personen met zeer gematigd rijden in de stad en op de snelweg. Hulp nodig voordat ik naar de dealer ga.r

View attachment 10442
Ik zeg niet dat uw kilometerstand verkeerd is, maar ik merk dat als u uw batterij oplaadt tot 80 of 90 procent en vervolgens meestal uw cruise control gebruikt, u veel meer kilometers krijgt (ik krijg 285 tot 300). Uw cruise control werkt zelfs bij 35 mph.
Het opladen van 85 tot 90% naar 100% kost evenveel tijd en slijtage van uw batterij als alle andere oplaadbeurten samen.
Probeer het eens, uw vrachtwagen zal er beter van af zijn en u zult minder oplaadtijd nodig hebben en het kost u minder.

Probeer het alsjeblieft toch.
Ik heb een '22 Lariat ER mannequin gekocht die 6 maanden in een showroom heeft gestaan. Ik weet niet zeker hoe vaak hij in die periode is opgeladen. Hij had een paar honderd mijl. De eerste 2-3 keer dat ik hem tot 100% oplaadde, was de GOM @ 260 mijl bereik. Ik weet niet zeker wat er veranderde. Maar het was alsof het voertuig een geheugen had. Ik denk dat je "reset" opmerking precies goed is. Meestal komt mijn GOM terug op @ 360 mijl met mijn truck op 15k mijl. Hij gebruikt mijn "rijgewoonten" om tot dat getal te komen. Wat betreft mijl/kWh is het simpele wiskunde om tot 320 mijl bereik te komen, je moet gemiddeld 2,44 mijl/kWh doen. Rijd boven @68 mph, je zult het nooit halen. Tegenwind zul je het nooit halen op de snelweg. Zet de verwarming op de snelweg aan, haal het nooit. Rijd 50-55 mph, je kunt het de hele dag overtreffen!

Discussion starter · #36 ·
Ik heb een '22 Lariat ER mannequin gekocht die 6 maanden in een showroom heeft gestaan. Ik weet niet zeker hoe vaak hij in die periode is opgeladen. Hij had een paar honderd mijl. De eerste 2-3 keer dat ik hem tot 100% oplaadde, zou de GOM @ 260 mijl bereik zijn. Ik weet niet zeker wat er veranderd is. Maar het was alsof het voertuig een geheugen had. Ik denk dat je "reset" opmerking klopt. Meestal komt mijn GOM terug op @ 360 mijl met mijn truck op 15k mijl. Hij gebruikt mijn "rijgewoonten" om tot dat getal te komen. Wat betreft mijl/kwh is het simpele wiskunde om tot 320 mijl bereik te komen, je moet gemiddeld 2,44 mijl/kwh doen. Rijd boven @68 mph dan zul je het nooit halen. Tegenwind zul je het nooit halen op de snelweg. Zet de verwarming aan op de snelweg en haal het nooit. Rijd 50-55 mph dan kun je het de hele dag overtreffen!
Bedankt, ik zal "reset" proberen. De helft van mijn kilometers was snelweg LA naar Vegas op warme dagen. De rest van de stad ook een zeer heet klimaat. Merkte dat ongeveer 30% ging voor "buitentemperatuur, accessoires en airconditioning". Is dat normaal?

Discussion starter · #37 ·
Ik zeg niet dat uw kilometerstand verkeerd is, maar ik merk dat als u uw batterij oplaadt tot 80 of 90 procent en vervolgens meestal uw cruise control gebruikt, u veel meer kilometers krijgt (ik krijg 285 tot 300). Uw cruise control werkt zelfs bij 35 mph.
Het opladen van 85 tot 90% naar 100% kost evenveel tijd en slijtage van uw batterij als alle andere oplaadbeurten samen.
Probeer het eens, uw vrachtwagen zal er beter van af zijn en u hebt minder oplaadtijd nodig en het kost u minder.
Bedankt.

Hoi @mosh, Heb je dit ooit opgelost? Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2024 Flash. Hij is nog nooit hoger geweest dan 270 mijl bij 100%. De vorige 2023 ER Lariat rapporteerde consequent 320 mijl bij 100%.
Als je voor deze verschillen afhankelijk bent van de Guess-o-Meter, kan het net zo goed te maken hebben met je recente rijstijl als met iets anders.

21 - 40 of 79 Posts